rotterdam | Gepubliceerd op: 18 september 2013
Internationale prijzen voor Rotterdam: drie keer gouden Pinnacle Award voor Rotterdamse festivalpromotie. http://pr.co/p/0019zc
Gisteren zijn in Pittsburgh tijdens de jaarlijkse conferentie van de International Festivals & Events Association (IFEA) de Pinnacle Awards bekend gemaakt. Rotterdam heeft hierbij drie keer goud gewonnen. De eerste plaatsen gingen naar de citydressing campagne rondom de tentoonstelling The Fashion World of Jean Paul Gaultier, de ondersteunende festivalcampagnes van Rotterdam Festivals zoals ‘Het is weer zomer in Rotterdam’ en de gerecyclede tassen gemaakt van banieren van het Rotterdams Uitburo.

Gisteren zijn in Pittsburgh tijdens de jaarlijkse conferentie van de International Festivals & Events Association (IFEA) de Pinnacle Awards bekend gemaakt. Rotterdam heeft hierbij drie keer goud, twee keer zilver en een keer brons gewonnen. De eerste plaatsen gingen naar de citydressing campagne rondom de tentoonstelling The Fashion World of Jean Paul Gaultier (best miscellaneous on site decor), de ondersteunende festival campagnes van Rotterdam Festivals zoals ‘Het is weer zomer in Rotterdam’ en ‘Het is weer jazz in de stad’ (best ad series) en de gerecyclede tassen gemaakt van banieren van het Rotterdams Uitburo (best new merchandise).

De IFEA / Haas & Wilkerson Pinnacle Award is een prestigieuze prijs die ernaar streeft de kwaliteit van festivalpromotie tot een hoger niveau te brengen middels een competitie waarin evenementen en festivals van groot tot klein binnen vergelijkbare (budget) categorieën kunnen strijden om de prijs voor o.a. beste event/festivalposter, -brochure, -website, etc.

IFEA staat voor International Festivals and Events Association. Het is een in de Verenigde Staten

gehuisveste netwerkorganisatie, waar meer dan 2000 professionals uit de internationale festival- en

evenementenwereld bij aangesloten zijn. IFEA gelooft in de verbindende kracht van festivals wereldwijd en heeft als doel om hen die werkzaam zijn in het veld te inspireren en te steunen. Het netwerk heeft leden uit 38 landen en 5 continenten.

Rotterdam Festivals heeft de Rotterdamse inzendingen verzorgd. Rotterdam Festivals coördineert het evenementenbeleid in Rotterdam en stimuleert de cultuurparticipatie van Rotterdammers met het Rotterdams Uitburo.

Citaten
“The IFEA/Haas & Wilkerson Pinnacle Awards Competition recognizes the outstanding accomplishments and top quality creative, promotional, operational and community outreach programs and materials produced by festivals and events around the world. Striving for the highest degree of excellence in festival and event promotions and operations in every budget level and every corner of the globe, this competition has not only raised the standards and quality of the festivals and events industry to new levels, but also shows how event producers can use innovation and creativity to achieve a higher level of success.”

— IFEA President & CEO, Steven Wood Schmader, CFEE.