Rotterdam | Gepubliceerd op: 4 april 2013
Museum Boijmans Van Beuningen en Arminius winnaars Museum Uitmail Publieksprijs 2013 http://pr.co/p/000wxw
Vanmiddag is de Museum Uitmail Publieksprijs uitgereikt aan Museum Boijmans Van Beuningen, in de categorie grote locaties en Arminius, podium voor kunst, cultuur en debat, in de categorie kleine locaties. Ruim 776 Museum Uitmail abonnees brachten hun stem uit op het beste programmaonderdeel van de Rotterdamse Museumnacht. De twee winnaars zijn als beste beoordeeld door de Museumnachtbezoekers. Museum Boijmans Van Beuningen kreeg 14,1% van de stemmen.

Vanmiddag is de Museum Uitmail Publieksprijs uitgereikt aan Museum Boijmans Van Beuningen, in de categorie grote locaties en Arminius, podium voor kunst, cultuur en debat, in de categorie kleine locaties. Ruim 776 Museum Uitmail abonnees brachten hun stem uit op het beste programmaonderdeel van de Rotterdamse Museumnacht. De prijs is een initiatief van Rotterdam Festivals, Vereniging Musea Rotterdam en de Rotterdamse Museumnacht.

De twee winnaars, Museum Boijmans Van Beuningen en Arminius, zijn als beste beoordeeld door de Museumnachtbezoekers. Museum Boijmans Van Beuningen kreeg 14,1% van de stemmen; Arminius 8,9%. Het publiek was erg enthousiast over het programma van Museum Boijmans Van Beuningen: “Diversiteit en innovatie zijn keywords in dit museum” en “Een gezellige mix van kunst en vertier, een ware museumnacht-locatie!”. Ook het programma van Arminius viel in de smaak: “Het dramatische decor en het eigentijdse programma waren naar mijn een zeer geslaagde combi!”

De winnende instellingen ontvangen beide een mediapakket van het Rotterdams Uitburo t.w.v. € 1000,- (advertenties in de Uitagenda en/of op de website en Uitmails van het Rotterdams Uitburo). Stemmers van de Museum Uitmail Publiekprijs maakten kans op een iPad mini. De winnaar is inmiddels bekend gemaakt. Tijdens deze middag werd ook de Nieuwe Maan uitgereikt, de vakjuryprijs voor beste museumnachtprogramma.

Museum Uitmail
De Museum Uitmail is een initiatief van de Vereniging Musea Rotterdam in samenwerking met het Rotterdams Uitburo. Deze maandelijkse digitale nieuwsbrief geeft het laatste museumnieuws, tips, exclusieve evenementen voor abonnees en (kortings)acties.

Vereniging Musea Rotterdam
De Vereniging Musea Rotterdam maakt zich sterk voor collectieve marketing van de Rotterdamse musea en galeries en onderlinge kennisuitwisseling op het gebied van marketing & communicatie.

Rotterdams Uitburo
Het Rotterdams Uitburo biedt de complete uitgaansagenda op het gebied van kunst en cultuur in Rotterdam. Uitgaansinformatie is te vinden op de website www.rotterdamsuitburo.nl, in het maandelijkse magazine Uitagenda Rotterdam, in de wekelijkse uitgaansbijlage bij Metro Rotterdam en via diverse digitale nieuwsbrieven. Bovendien verkoopt het Rotterdams Uitburo last minute kaarten met 50% korting in Rotterdam.info. Het Rotterdams Uitburo is ondergebracht bij Rotterdam Festivals en werkt samen met alle culturele organisaties in de stad.