Rotterdam, Nederland | Gepubliceerd op: 15 juni 2015
Bekijk de @RdamFestivals persnieuwsbrief voor een overzicht van de leukste festivals in september 2015! http://pr.co/p/00289q
Begin september staat de Rotterdamse haven centraal. Van vrijdag 4 t/m zondag 6 september er is er van alles op en rond het water te beleven bij de Wereldhavendagen en op andere maritieme festivals. Een weekend later presenteert de stad een vooruitblik op het nieuwe culturele seizoen tijdens 24 uur cultuur en Kunst in het Witte de Withkwartier. En er is nog veel meer! Bekijk de nieuwsbrief voor de volledige festivalagenda.

Wereldhavendagen
4 t/m 6 september - diverse locaties in Rotterdam
Het eerste weekend van september staat Rotterdam geheel in het teken van de haven. De Wereldhavendagen nemen je mee op ontdekkingstocht naar de meest bijzondere plekken op en langs de waterkant. En er is meer! Festivals als het Maritiem Kwartier (4 t/m 6 sep), het Internationaal Shantyfestival (4 t/m 6 sep) en De Nacht van de Kaap (5 september) geven de stad dit weekend een maritiem tintje.
Meer informatie:
Wereldhavendagen:
www.wereldhavendagen.nl
Maritiem Kwartier: www.havenmuseum.nl, info@havenmuseum.nl
Internationaal Shantyfestival: www.shantyfestivalrotterdam.nl, Coen Klunne, pr@shantyfestivalrotterdam.nl
De Nacht van de Kaap: www.denachtvandekaap.nl, info@jmr.nl

Gergiev Festival
10 t/m 12 september - De Doelen
Vijf concerten door Gergiev in drie dagen, inclusief latenight en marathon: alleen Gergiev kan zoiets bedenken en tot een goed einde brengen. Met alle symfonieën en soloconcerten in één weekend, liederen, piano- en koormuziek, toont dit festival de vele gezichten van een door en door Russisch componist.
Meer informatie: www.gergievfestival.nl, Marlies Verlinde, pers@gergievfestival.nl

Kunst in het Witte de Withkwartier
11 t/m 13 september - Witte de Withkwartier
Kunst in het Witte de Withkwartier presenteert het programma niet langer in één straat, de Witte de Withstraat, maar gaat als showcase-festival voor Rotterdamse kunst en kunstenaars de wijken in, op expeditie. Ontdek wat de stad te bieden heeft op het snijvlak van performance art en beeldende kunst.
Meer informatie: www.festivalwwwk.nl, pr@kunstblock.nl

24 uur cultuur
12 en 13 september - diverse locaties in Rotterdam
Op ruim zestig locaties in de stad verzorgen de Rotterdamse culturele instellingen een vooruitblik op het nieuwe seizoen. Op 12 september geniet je vanaf 17.00 uur 24 uur lang van verrassende voorproefjes, premières, exclusieve kijkjes achter de schermen, workshops en speciale projecten. Op zondag staan de kids centraal. Op diverse locaties is er kinderprogrammering.
Meer informatie: www.24uurcultuur.nl, info@24uurcultuur.nl

Festival De Keuze
23 t/m 27 september - Rotterdamse Schouwburg, Schouwburgplein
Jaarlijks terugkerend theater-, dans-, en performancefestival dat een verscheidenheid aan eigenzinnige kunstenaars van over de hele wereld presenteert. De Rotterdamse Schouwburg is het festivalhart waar je geniet van live muziekoptredens, goed eten, fijne gesprekken en bijzondere ontmoetingen.
Meer informatie: www.festivaldekeuze.nl, Caroline van der Niet, festivaldekeuze@rotterdamseschouwburg.nl

Baroeg Open Air
19 september - Zuiderpark
Gratis muziekfestival met de nadruk op underground en alternatieve acts. Met dit jaar optredens van o.a. Batmobile, Venom Inc., Rats on Rafts en Vader. Naast het hoofdpodium is er een tweede podium waar overdag ruimte is voor startende talentvolle acts en ’s avonds voor elektronische acts.
Meer informatie: www.baroegopenair.nl, Ralf Krijger, ralf@baroeg.nl

Rotterdam Pride
21 t/m 27 september – diverse locaties in het centrum

Rotterdam Pride viert de vrijheid van seksuele en culturele diversiteit. Feest mee tijdens de tweede editie! Podia als de Keerweer Parade, Totally Strano in de Van Oldebarneveltstraat, lokale acts bij LOUD en diverse nachtelijke party’s zorgen voor een feestelijke sfeer in de binnenstad.
Meer informatie: www.rotterdampride.com, info@rotterdampride.com

Djemaa el Fna
25 t/m 27 september - Museumpark
Alle Rotterdamse eetculturen komen samen op Djemaa El Fna, een groot openluchtrestaurant in het Museumpark. Struin langs de kraampjes, proef van al het lekkers en waan je even op het gelijknamige bekende plein in Marrakech. Geniet van liveoptredens, doe mee aan kookworkshops en neem vooral de kinderen mee, er is een leuk kinderprogramma.
Meer informatie: www.djemaaelfnarotterdam.stichtingdeloodsen.nl, Femke Cuijpers, pers@creatievekwesties.nl

Festivalagenda september 2015

Wereldhavendagen - 4 t/m 6 september